Mercy Ships - hoe het begon - Reisverslag uit Brazzaville, Congo - Brazzaville van Petra Prins - WaarBenJij.nu Mercy Ships - hoe het begon - Reisverslag uit Brazzaville, Congo - Brazzaville van Petra Prins - WaarBenJij.nu

Mercy Ships - hoe het begon

Blijf op de hoogte en volg Petra

17 Februari 2014 | Congo - Brazzaville, Brazzaville

Mercy Ships is een christelijke organisatie die hulp wil bieden aan onze allerarmste medemens.
Op dit moment (februari 2014) gebeurt dat in Congo-Brazzaville.
Het begon allemaal in 1964 toen orkaan Cleo de Bahama’s trof.
Hulpverleners waren schaars en een team van Jeugd met een Opdracht besloot hulp te bieden.
Een jong meisje sprak een gebed uit tot God en vroeg Hem om een schip zodat mensen bij rampen als deze geholpen zouden kunnen worden.
14 jaar later – in 1978 – werd haar gebed verhoord en een vracht- en passagiersschip werd omgebouwd tot ziekenhuisschip; de Anastasis.
Don Stephens en zijn echtgenote zijn de oprichters en internationaal directeur van Mercy Ships. De Anastasis was klaar om te beginnen aan haar nieuwe taak: hoop en genezing brengen aan de allerarmsten.
In 2007 had de Anastasis meer dan 43 landen bezocht en 276 havens. Het schip werd uit de handel genomen omdat er teveel onkosten kwamen. Vanaf toen heeft de Africa Mercy het werk van de Anastasis overgenomen.
The Africa Mercy is het huidige hospitaalschip van Mercy Ships.

• 17 Februari 2014 - 13:34

Jenny:

Petra,

Ik wens je een goede en gezegende voorbereidingstijd toe!

• 17 Februari 2014 - 22:55

Dirma:

Ha collega,

Wat zou ik graag met je mee gaan!!
    Heel veel succes daar.
    Ben beniewd naar je ervaringen.

• 18 Februari 2014 - 18:00

Bert En Alie:

Lieve Petra,
    Goede voorbereiding gewenst!
    We zien uit naar je reisverslag!
    liefs, Bert en Alie