Aankomst - Reisverslag uit Brazzaville, Congo - Brazzaville van Petra Prins - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Brazzaville, Congo - Brazzaville van Petra Prins - WaarBenJij.nu

Aankomst

Blijf op de hoogte en volg Petra

26 Maart 2014 | Congo - Brazzaville, Brazzaville

Hallo allemaal, het wordt zo langzamerhand tijd om een stukje te schrijven voor mijn blog.
Afgelopen zaterdag zijn we vertrokken vanaf Schiphol. Altijd weer een beetje spannend hoe alles zal verlopen en het leek best goed te gaan tot het moment daar was dat we de bagage gingen inchecken. Qua aantal kilo's zat ik goed, maar ik mocht maar twee stuks bagage meenemen i.p.v. drie. Nou daar sta je dan met je knuffeldieren en gebreide vestjes en nog veel meer.
Zoveel mogelijk overgepakt in twee koffers en de rest aan Asje meegegeven naar huis...ga ik zeker met de boot opsturen...de reis verliep verder heel goed en op zondagochtend kwamen we aan in Congo. De thermometer gaf er, vroeg in de morgen,25 gr aan. Het is hier regentijd, dus hoge luchtvochtigheid. We hebben nog niet zo heel veel zon gezien. De aankomstdag is altijd een beetje een bijzondere dag. Je krijgt je plaats toegewezen,je koffer uitpakken, even wennen, mensen ontmoeten, ook weer bekenden van de vorige keer en dat is toch wel een heel leuk weerzien. Trouwens ik vergat nog te zeggen dat ik hier samen met Co ben. Co is een vriend van ons uit Stolwijk en ook de vorige keer zijn we samen aan boord geweest. Co heeft mij, zeg maar, warm gemaakt voor Mercy Ships. Het was de bedoeling dat dinsdag de president op bezoek zou komen, maar vorige week,donderdag kwam er plotseling bericht dat hij zondagmiddag zou komen. Een ongelooflijke happening maar erg leuk om dit mee te maken. Na een aantal officiële momenten heeft hij het ziekenhuis bezocht.
We hopen dat hij onder de indruk is geraakt van wat hij heeft gezien en dat hij dit positief overbrengt bij de buurlanden. Wie weet...misschien nieuw te openen deuren voor Mercy Ships?
Maar dan is het maandag en gaat het werken beginnen.
Co en ik werken op de uitslaapkamer. Na de operatie komen de mensen eerst bij ons en wanneer ze stabiel genoeg zijn brengen wij ze naar de afdeling. We werken hier met z'n drieën. Onze collega heet Michelle en ze komt uit Canada. Ik kan je zeggen dat we het heel goed en gezellig hebben met elkaar.
Geweldig gewoon.
Wordt vervolgd...

Trouwens.....voor wie het zich nog kan herinneren......het toiletprobleem heeft zich nog niet weer voor gedaan.....pffffff!

• 26 Maart 2014 - 21:15

Jacco En Helga:

Ha Pe wat fijn om wat van je te lezen. Zal vast bijzonder zijn om weer voor een tweede keer aan boord te komen van Mercy Ships. Balen van je koffer....
    Lieve pe wij wensen je veel werkplezier en wijsheid en Gods zegen!

Veel liefs, Jacco Helga en kids

• 26 Maart 2014 - 21:23

Jeannette:

fijn om iets van je te horen. Zo te lezen ben je echt weer op je plekje. Ik kijk uit naar je volgende bericht.
    Geniet vooral van het werk en van alle goede dingen die je daar meemaakt en ziet.
    liefs.

• 26 Maart 2014 - 21:47

Joke Wolswinkel:

Een goede tijd en Gods zegen bij je werk.
    Doe de groeten aan Co.!
    Joke Wolswinkel (vriendin van Jeannette P.)

• 26 Maart 2014 - 22:28

Annelies:

Ha zus,
    Fijn dat je weer op je "stekkie" zit. Gelukkig een goede reis gehad, op je koffer na dan.
    Ga lekker genieten daar en we wensen je dan nogmaals een een hele goede tijd met elkaar.
    Groeten van ons allen!

• 26 Maart 2014 - 22:31

Annelies:

Hoi Petra,
    Fijn dat je een goede reis hebt gehad! Jammer van de knuffels, maar dat zal vast nog wel goed komen! Ik vind het echt leuk om je te volgen hoor! Een hele fijne tijd op het schip en geniet van je werk en de mensen om je heen! Veel liefs Annelies

• 26 Maart 2014 - 22:34

Rudina:

Lieve Petra
    Ik hoop dat je wel goed ingewerkt wordt door Co. Het is waarschijnlijk wel heel anders dat de laatste keer toen je op de afdeling werkte. Gelukkig is de vlucht voor jullie goed verlopen en de koffers ook gearriveerd.
    Geniet van het mooie werk en hopelijk kan je ook nog even het land in. Doe je de groeten aan Co en wil je een beetje op hem passen nu ik het niet kan doen.

Lieve groet en Gods zegen bij en met je werk.
    Rudina

• 26 Maart 2014 - 23:58

Janny Wetstendorp:

Lieve Petra
    Leuk om wat van je te horen.Wat leuk dat je net op het schip was dat de president kwam kijken dat zal niet iedereen mee maken.Hopelijk heeft het een goede uitwerking.
    Een heel goede en gezegende tijd!!!
    Liefs Wim en Janny

• 27 Maart 2014 - 08:10

Dineke:

Heel fijn dat jullie goed zijn aangekomen en nu aan de slag. er zal genoeg te doen zijn.
    de knuffels zullen later wel aankomen.
    lieve groetjes ook van Henk , Dineke

• 27 Maart 2014 - 09:17

Desiree En Evert-Jan:

Beste tante Petra,

Fijn dat je goed bent aangekomen. Leuk om dit zo te lezen. Zegen op je werk!

Groeten,
    Desiree en Evert-Jan
    Anna

• 27 Maart 2014 - 09:30

Debora:

Hi Petra,

Via tante Greet's facebook ben ik hier terecht gekomen: gaaf om te lezen zeg! Een hele goede tijd gewenst en hopelijk kun je nieten van het werk dat je mag doen.

Groetjes Debora (die van skivakantie ooit, lang geleden :-)

• 27 Maart 2014 - 10:45

Marijke:

Lieve Petra,

Wat geweldig om te lezen hoe het met je gaat daar. Veel zegen en een goede samenwerking met je collega's. We denken aan je en bidden voor je en voor Asje natuurlijk....

Groetjes
    Marijke

• 27 Maart 2014 - 10:48

Jenny:

Hoi Petra,

Fijn te horen dat je gezond en wel bent aangekomen. En ach, die knuffels komen er ook wel, daarvan ben ik overtuigd. Gisteravond hebben wij met onze Bijbelkring voorbede voor je gedaan en een zegen gevraagd over je werk daar. Er was iemand die ook veel over Mercy Ships kon vertellen, leuk he?

Groetjes,

Jenny

• 27 Maart 2014 - 14:46

Maria:

Hoi Petra,

Fijn dat je weer goed bent aangekomen en geen toestanden hebt gehad in Parijs waar je van te voren nog niet zo zeker van was.
    Boeiend om jou mooie verhalen te lezen en jou te volgen.
    Veel werkvreugde gewenst, en geniet er ook vooral van!

Groetjes Maria